2020-2021 навчальний рік
13.05.2021
р.
ТЕМА: Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження людини
1. Пройдіть тест перейшовши за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6595638
2. Опрацювати матеріал переглянувши презентацію:
3. Перегляньте відео:
4.Зробіть короткий конспект уроку.
11.05.2021 р.
ТЕМА: Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини
1.
Пройдіть
тестування перейшовши за посиланням:
https://vseosvita.ua/test/start/jgg632
2.Опрацювати параграф 62
3. Перегляньте відео:
4.Випишіть визначення понять «репродуктивна медицина».
5. Зробіть короткий конспект уроку.
06.05.2021
р.
ТЕМА: Репродуктивне здоров’я
1. Пройдіть тест перейшовши за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7320329
2.
Опрацювати
матеріал переглянувши презентацію:
https://naurok.com.ua/reproduktivne-zdorov-ya-prezentaciya-73796.html
3. Перегляньте відео:
4.Зробіть короткий конспект уроку.
29.04.2021
р.
ТЕМА: Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю
1.
Пройдіть
тест перейшовши за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8510027
2. Опрацювати параграф
62.
3. Перегляньте відео:
4.Випишіть в зошит визначення понять «Гендер», «репродукція людини», «репродуктивне здоров’я», «репродуктивна медицина» .
5. За допомогою таблиці визначте біологічне й соціальне у наведених проявах розмноження людини. Сформулюйте висновок про біосоціальну сутність репродукції людини.
ТЕМА: Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини
1. Пройдіть тестування перейшовши за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1372430
2.Опрацювати параграф 61
3. Перегляньте відео:
4.Випишіть визначення понять «запліднення», «зигота».
5.Випишіть основні стадії запліднення в людини.
26.04.2021 р.
ТЕМА: Лабораторна робота 3. Вивчення будови статевих клітин людини
Мета:
ознайомитись з особливостями будови статевих клітин людини; закріпити знання
про будову гамет людини у взаємозв'язку з їхніми функціями; закріпити навички роботи з мікроскопом.
Обладнання: мікроскопи, мікропрепарати,
електронно-мікроскопічні фотографії яйцеклітин і сперматозоонів, дидактичні
картки зі схемами будови гамет.
Теоретична частина
Чоловічі
гамети називаються сперматозоонами. Це здебільшого рухливі клітини, які виконують такі
функції:
1) передають
половину спадкової інформації від батьківського організму;
2)
забезпечують активацію процесів яйцеклітини після її запліднення;
3) вносять в
яйцеклітину центріолі для організації її поділів.
Функції
сперматозоонів зумовлюють їхні видовжену форму, дрібні розміри й специфічну будову. Розміри чоловічих гамет у
людини коливаються в межах 50 – 70 мкм. Нормальні
сперматозоони мають головку, проміжну частину й хвіст. Головка містить ядро з
гаплоїдним набором хромосом (22А+X або 22А+Y), тоненький шар цитоплазми і
акросому з ферментами для розщеплення оболонок овоцита. У шийці містяться дві
центріолі, одна з яких розростається й утворює осьову нитку.
Інша центріоля
залишається під ядром і разом із ним може проникнути в яйцеклітину. Проміжна частина містить мітохондрії у
вигляді спіральної нитки, АТФ та глікоген для рухів клітини. Хвіст має апарат з
20 мікротрубочок, які забезпечують переміщення клітин зі швидкістю близько 50
мкм/с.
Яйцеклітини – жіночі статеві клітини. Це здебільшого нерухливі клітини, що мають кулясту форму для кращого переміщення фалопієвими трубами до матки. Для яйцеклітин властиві такі функції:
1) передавання спадкової інформації від материнського організму;
2) упорядкування процесів запліднення;
3) накопичення запасів поживних речовин для розвитку зиготи.
Через те яйцеклітини мають значно більші розміри, ніж
сперматозоони. Так, діаметр яйцеклітини людини становить 130 –
200 мкм. У людини в заплідненні бере участь овоцит ІІ порядку. Ззовні
овоцит вкритий фолікулярною оболонкою,
що утворена ще клітинами яєчника. Фолікулярні клітини утворюють ворсинки, що
формують променистий вінець та блискучу
оболонку. Загалом оболонки виконують захисну, поживну та бар’єрну функції. Під
нею розташована плазматична мембрана, а далі кортикальний шар із гранул. Цитоплазма яйцеклітини
називається овоплазмою і містить велику кількість жовткових включень, багато
мітохондрій, рибосом, розвинуті ЕПС й комплекс Гольджі.
Ядро лежить в
ділянці, вільній від цитоплазми, і має гаплоїдний набір хромосом (22А+Х).
Хід роботи
1. Розгляньте овоцит людини та підпишіть
елементи будови, що ви їх розпізнали.
2. Розгляньте сперматозоони людини та підпишіть
елементи будови, які ви розпізнали.
3. Порівняйте
гамети людини і заповніть таблицю.
Порівняльна характеристика яйцеклітин і сперматозоонів
4. Зробити висновок за алгоритмом: ________ - це статеві клітини. Жіноча статева клітина - _____, чоловіча - _______. Яйцеклітина має кілька ______, оскільки потребує значного захисту внутрішнього вмісту. За розмірами яйцеклітина набагато ______, ніж сперматозоїд. Для рухливості сперматозоїд має довгий _____, а для виділення енергії – велику кількість ______. Розщеплення оболонок яйцеклітини сперматозоїд здійснює за рахунок _______, яка містить ______. Статеві клітини містять ______ набір хромосом. Після злиття гамет утворюється ______ з _______ набором хромосом.
22.04.2021 р.
ТЕМА: Особливості гаметогенезу у людини
1. Пройдіть тест перейшовши за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/nzt497
2. Опрацювати параграф
60.
3. Перегляньте відео:
4.Випишіть в зошит визначення понять «мейоз», «гаметогенез».
5. Зробіть порівняльну характеристика розвитку
чоловічих і жіночих гамет.
20.04.2021 р.
ТЕМА: Статеві клітини
1.Опрацювати параграф 60 с.249-250
2. Перегляньте відео:
3. Зробити короткий конспект уроку.
19.04.2021 р.
ТЕМА:
Профілактика онкологічних захворювань
1.Виконайте тест час виконання 15 хвилин:
https://vseosvita.ua/test/start/nvm233
2. Опрацюйте матеріал поданий нижче. Зробіть короткі
записи.
Профілактика онкологічних захворювань
За даними ВООЗ, третині
випадків захворювання на рак можна було б запобігти. Тож рекомендаціями для
профілактики онкологічних захворювань від МООЗ є такі:
1) Відмова від паління тютюну. Тютюнопаління спричиняє 22 % випадків
смерті від раку. Воно призводить до багатьох видів раку: рак легенів,
стравоходу, гортані, ротової порожнини, горла, нирок, сечового міхура,
підшлункової залози та шийки матки. Близько 70 % раку легенів спричинене саме
палінням.
2) Фізична активність, раціональне харчування, відсутність зайвої ваги
тіла. Існує зв’язок між зайвою вагою, ожирінням та багатьма типами раку:
раку стравоходу, ободової та прямої кишки, молочної залози, слизової оболонки
матки та нирок. Надмірне вживання червоного м’яса та м’ясних консервів збільшує
ризик раку прямої кишки. Регулярна фізична активність разом з раціональним
харчуванням суттєво знижує ризик виникнення раку.
3) Відмова від уживання алкоголю. Спиртні напої у великій кількості
спричиняють багато видів раку: рак ротової порожнини, глотки, гортані,
стравоходу, печінки, ободової та прямої кишки, а також молочної залози. якщо ж
при цьому людина є заядлим палієм, то ризик розвитку раку ротової порожнини,
глотки, гортані й стравоходу значно збільшується. Спричинені алкоголем випадки
раку ротової порожнини становлять 22 % у чоловіків та 9 % у жінок.
4) Запобігання інфекціям. Інфекційні агенти призводять до 22 %
випадків смерті від раку. Вірусний гепатит В та С призводить до раку печінки,
вірус папіломи людини — до розвитку раку шийки матки, бактерія Helicobacter
pylori збільшує ризик розвитку раку шлунка. Паразитарна інфекція
шизостомоз збільшує ризик розвитку раку сечового міхура. Печінковий сисун —
ризик раку жовчних протоків. Слід проводити вакцинацію та профілактику
інфекційних та паразитарних захворювань.
5) Запобігання забрудненню навколишнього середовища. Забруднення
повітря, води та ґрунту хімічними канцерогенами призводить до 1-4 % усіх
ракових захворювань.
6) Запобігання забрудненню на робочому місці. Більш ніж 40 речовин та
сумішей на робочому місці є канцерогенними й здатні спричиняти професійне
захворювання на рак легенів, сечового міхура, гортані та шкіри, а також на
лейкемію та рак носоглотки. Наприклад, рак плеври та грудної порожнини
зумовлений впливом азбесту. Близько 20-30 % чоловіків та 5-20 % жінок
піддаються дії канцерогенів на робочому місці протягом життя, що призводить до
10 % усіх захворювань на рак легенів та 2 % захворювань на лейкемію у світі.
7) Уникати опромінення. Іонізуюче випромінювання спричиняє
канцерогенну дію й може призводити до лейкемії та розвитку пухлин.
УФ-випромінювання також є канцерогенним для людини, спричиняючи різні види раку
шкіри (карциноми та меланому). Використання сонцезахисних засобів і захисного
одягу є профілактичними засобами в цьому випадку. Штучні джерела УФ-променів
(наприклад, прилади для штучної засмаги) також є канцерогенними для людей і
здатні спричиняти розвиток раку шкіри та меланому очей.
Для профілактики виникнення
деяких видів раку (раку молочної залози, товстої кишки та матки) слід проходити
регулярні медичні обстеження.
3. Подумайте над запитанням і напишіть відповідь.
- Чому рак пов’язаний з епітеліальними чи сполучними тканинами зустрічається частіше, ніж рак кісткової чи нервової тканини?
15.04.2021 р.
ТЕМА:
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні
захворювання
1. Опрацювати параграф
59.
2. Перегляньте відео:
3.Випишіть в зошит визначення понять «онкологічні захворювання», «протоонкогени», «анти-онкогени», «гени-мутатори», «онкогенні чинники».
13.04.2021 р.
ТЕМА: Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки
1.Виконайте тест час виконання 15 хвилин:
https://vseosvita.ua/test/start/snt603
2. Перегляньте відео:
3. Зробити короткий конспект уроку.
12.04.2021 р.
ТЕМА: Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин
1.Виконайте тест час виконання 20 хвилин:
https://vseosvita.ua/test/start/jmf531
2. Опрацювати параграф 57-58
3. Перегляньте відео:
4. Випишіть визначення поняття цитогенез, ріст клітин, розвиток клітин, диференціація клітин, детермінація клітин, старіння клітин, апоптоз, некроз, клітинний цикл.
5. Випишіть категорії стовбурових клітини за своїми
можливостями.
6. Випишіть чинники детермінації.
08.04.2021 р.
ТЕМА: Правила біологічної етики
1. Опрацювати матеріал поданий нижче.
Кожній сфері
професійної діяльності людини відповідають свої види професійної етики. При
цьому всі вони мають певні специфічні особливості.
Етика - це
дисципліна, яка розглядає моральні сторони людської поведінки. Її вивчення
знайомить нас з усім різноманіттям норм і відносин між людьми. Всі види
професійної етики є певними правилами. Вони розглядають порядок і зразки
внутрішньої регуляції людини. За основу при цьому приймаються етичні ідеали.
Один з видів даної дисципліни стосується медичної сфери.
Лікарська етика. Це вчення знайомить нас з тим високим моральним обличчям,
яким повинен володіти людина, в чиїх руках знаходиться життя його пацієнтів. На
сьогоднішній день всі основні правила даної дисципліни містяться в документі,
який називається «Етичний кодекс російського лікаря». Він був прийнятий в 1994
році. Традиційна етика лікаря покликана вирішувати питання особистих якостей і
взаємовідносин лікаря і пацієнта.
Біоетика. Життя
не стоїть на місці. На сучасному етапі розвитку суспільства виникла
необхідність у створенні певної форми професійної лікарської етики. Дане вчення
покликане окреслити допустимі межі, в яких дозволено маніпулювання людським
життям і смертю. Всі ці дії неодмінно повинні дотримуватися моральність і
здоров'я пацієнта. І тут на захист життя людини приходить біоетика.
Історія розвитку. Біоетика - це складний феномен, що має місце в сучасній
культурі. Виник він в США в 60-х-70-х роках минулого століття. Термін
«біоетика» був запропонований американським онкологом Поттером в 1970 році.
Саме він закликав лікарів і біологів об'єднати свої зусилля для забезпечення
гідних умов життя людей. За Поттеру, біоетика - це не просто наука виживання.
Це нова мудрість, яка об'єднала в собі знання біологічної галузі та існуючі
загальнолюдські цінності.
Що стосується
самого терміна «біоетика», поняття, точніше, його зміст, через деякий час
істотно змінилося. На перше місце вийшли міждисциплінарні дослідження
моральних, антропологічних, юридичних і соціальних проблем, виникнення яких
сприяли новітні репродуктивні генетичні і трансплантологіческіе біомедичні
технології.
У сімдесяті роки
минулого століття в Америці були створені перші освітні та дослідницькі центри,
де вивчалася біоетика. Це привернуло увагу до досліджуваних даної дисципліною
проблем релігійних діячів, журналістів, політиків. Зацікавили деякі питання і
широку публіку.
Розвиток біоетики в
наступному десятилітті дозволило їй отримати визнання в країнах Західної
Європи. У дев'яностих роках вивчення даної дисципліни приділялася велика увага
в Східній Європі (в тому числі і в Росії), а також в Азії (в першу чергу в
Китаї і Японії).
Основна
задача. Біоетика - це
вчення, покликане виявляти відмінність позицій щодо найскладніших моральних
проблем, що виникають у зв'язку з розвитком прогресу біомедичної практики і науки.
Дана дисципліна покликана відповісти на такі питання:
- Чи можна
займатися клонуванням людини?
- Чи припустимо
створення генетичними методами особливої «породи» людини, що володіє високими
інтелектуальними і фізичними якостями?
- Чи потрібна згода
родичів, якщо у померлого планується провести забір органів для пересадки
тяжкохворим людям?
- Чи потрібно
говорити пацієнтові про те, що він невиліковно хворий? І т.д.
Завданням біоетики
є пошук соціально прийнятних і морально обґрунтованих рішень подібних питань.
Зрозуміло, виникає правомірне сумнів в тому, а чи потрібна медична біоетика
взагалі? Адже існує клятва Гіппократа. Вона вже багато століть підносить уроки
моральності лікарям. У збереженні життя на нашій планеті активну роль
відіграють і багато провідних фізики. Вони організовують рух, що закликає
заборонити випробування ядерної зброї. Уроки моральності підносять людству і
біологи, борючись за охорону навколишнього нас середовища.
Однак
гіпократівська етика і біоетика мають певні відмінності. Перше з цих двох
навчань носить чисто корпоративний характер. Протягом багатьох століть воно
розглядає лікаря в ролі морального суб'єкта, покликаного виконати свій
обов'язок перед пацієнтом. Хворий же вважається страждають індивідом. Він
пасивний і не бере участі в прийнятті важливого для його життя рішення. Предмет
біоетики - пацієнт як активний моральний суб'єкт. При цьому він здатний
вступати в діалогічні або навіть конкурентні відносини з вченими та лікарями.
Особливості. Нової дисципліною не відміняються традиційні цінності, серед яких милосердя
і благодійність, моральна відповідальність лікарів і принцип ненанесененія
шкоди хворому. Тільки в сьогоднішньої культурної і соціальної ситуації всі ці
моменти отримують нове звучання і значення.
Предмет біоетики -
це неповторність та унікальність особистості кожного індивіда. Дана дисципліна
визнає право кожної людини самостійно приймати найважливіші рішення, які
стосуються його життя.
Варто відзначити,
що біологи або лікарі в якості експертів мають знання про спосіб клонування
людини. Однак допустити подібні дії вони не можуть. Це знаходиться за кордоном
їх професійної компетенції. Саме тому однією з особливостей біоетики є її
розвиток за участю фахівців різних дисциплін. У цьому переліку знаходяться
біологи і психологи, лікарі і філософи, політики і юристи і т.д. І не дивно,
адже проблеми, які виникають у зв'язку з розвитком медицини і біології,
настільки різноманітні і складні, що їх вирішення можливе тільки при спільних
зусиллях людей, що володіють певними знаннями і досвідом.
Біоетика має ще
одну важливу особливість: історією вже давно доведено, що нав'язування
суспільству однієї системи національних, ідеологічних та інших цінностей - дія
дуже небезпечне. Саме тому біоетикою не просто вивчаються моральні проблеми, що
виникають при розвитку суспільства. З її участю створюються різні інститути,
характерні для плюралістичних суспільств. Прикладом тому можуть служити етичні
комітети, що працюють при лікарнях, науково-дослідних центрах.
Чому приділяє увагу біоетика? Моральність та здоров'я - ось та основа, яка служить для
вироблення відповідних рекомендацій сучасною наукою про моральні відносинах.
Вона розглядає такі основні проблеми:
- евтаназію;
- самогубство;
-
трансплантологію;
- визначення
факту смерті;
- проведення
експериментів на людині і тварин;
- відносини
між лікарем і пацієнтом;
- організацію
хоспісів;
- ставлення до
людей, що є психічно неповноцінними;
-
дітонародження (сурогатне материнство, генну інженерію і т.д.).
Проблеми
біоетики стосуються етичної сторони таких дій, як стерилізація і контрацепція,
а також штучне переривання вагітності. Всі вони являють собою сучасні форми
втручання медицини в репродуктивну функцію.
Розглянемо,
наприклад, аборт. Чи порушує він основний принцип клятви Гіппократа, який говорить:
«Не нашкодь»? Чи можна його проводити з етичної точки зору? Якщо так, то завжди
або тільки в певних випадках? Відповіді на ці питання залежать від моральних
принципів і професійної підготовленості лікаря.
Проблеми
біоетики стосуються і штучного запліднення. З одного боку, новітні
репродуктивні технології зачіпають природу самого шлюбу, яка є найважливішою
людської цінністю. З іншого - для деяких чоловіків це єдина можливість мати
дитину. Біоетика в даному випадку закликає дотримуватися тієї межі, коли штучне
запліднення допомагає зневіреної жінці, не перетворюючи цю маніпуляцію в вид
певного експерименту.
Спірним
питанням, розглянутим біоетикою, є сурогатне материнство. При цьому методі
запліднену яйцеклітину від біологічних батьків вносять в матку зовсім інший
жінки. Ця сурогатна мати потрібна для виношування дитини. Після пологів вона
віддає немовляти біологічним батькам. З одного боку, це маніпуляції, вироблені
над тілесної природою дитини, з іншого - єдиний шанс для деяких пар створити
повноцінну сім'ю.
Запеклі
суперечки продовжують вестися навколо такої проблеми, як клонування людини,
можливе із застосуванням новітніх розробок генної інженерії. В обговоренні
моральної сторони цього питання беруть участь біологи і лікарі, політики і
філософи. Чи не обходять стороною дану проблему і священнослужителі. В даний
час існує дві абсолютно протилежні точки зору. Одна з них виходить з того, що
клонування цілком етично і є безпечним для людини і суспільства. Прихильники
цієї точки зору вважають, що клонування є шляхом до безсмертя і усунення
хвороб. Але існує і протилежна думка. Його прихильники вважають, що подібна
маніпуляція аморальна. Крім того, вона несе в собі потенційну небезпеку, так як
наука поки що не може передбачити всі можливі наслідки даного експерименту.
Дуже складні
правові та етичні проблеми породжені трансплантологів. На сьогоднішній день
пересідають серце і печінку, легке і кістковий мозок і т.д. Проблеми в цій
галузі стосуються обов'язків і прав донора, а також його родичів, медичних
працівників, констатації факту незворотною загибелі.
Одна з
найбільш гаряче обговорюваних етичних проблем на сьогоднішній день стосується
евтаназії. Це навмисне прискорення смерті хворого, якого вважають невиліковним.
Евтаназія покликана припинити страждання пацієнта. Ця дія суперечить поглядам
всіх релігійних конфесій, а також клятві Гіппократа. Але в той же час остаточно
вирішеним дане питання не вважається.
Основні принципи дисципліни. У біоетики існують основні поняття. На них спирається
наука при вирішенні наболілих проблем сучасності. Основні принципи біоетики:
- повага
людської гідності;
-
неспричинення зла і створення добра;
- автономія
особистості;
- дотримання
справедливості.
Наука
дотримується чотирьох правил. Це конфіденційність і правдивість, Інформована
згода пацієнта і недоторканність щодо приватного життя. Принципи біоетики в
сукупності з правилами утворюють своєрідні етичні координати, які
характеризують відношення до хворого як до особистості.
Новий етап в розвитку біоетики. В кінці минулого століття Росія пішла по шляху
демократизації суспільства. Це стало основною причиною того, що інтенсивно
почала розвиватися біоетика. Поняття зазначеної дисципліни постійно
закріплювалося не тільки на науково-дослідному, але і на видавничому,
теоретичному і навчально-освітньому рівнях.
В
організаційній системі наукових інститутів Росії в даний час існують спеціальні
структурні одиниці. До них відносять сектор біоетики, який працює в Інституті
людини РАН, лабораторію Інституту філософії РАН «Аксіологія пізнання і етика
науки» і багато інших.
У 2000 р в
Росії був прийнятий державний освітній стандарт. Згідно з цим документом,
дисципліна «Біоетика» стала обов'язковою при підготовці фахівців в медичних
вузах країни. Такий підхід затвердила Навчально-методична конференція 1995
року, на якій розглядалися питання гуманітарної освіти у вищих фармацевтичних
та медичних навчальних закладах РФ. Введення в біоетику було рекомендовано в
якості окремого курсу при підготовці студентів, що навчаються на старших
курсах.
У 1995 р світ
побачила спеціальна програма. Вона була створена в Інституті перепідготовки та
підвищення кваліфікації викладачів соціальних і гуманітарних наук при МДУ ім.
Ломоносова. Ця програма призначалася для викладацького складу, який навчає
студентів за спеціальністю «Біомедична етика».
В даний час
ознайомитися з проблемами сучасних етичних питань медицини можна в спеціальній
літературі. Вельми популярними в цій області є журнали «Людина» (головний
редактор - Б.Г. Юдін), а також «Медичне право і етика» (головний редактор -
Мильніков І.С.). Для студентів медичних вузів також видається література, в
якій розглядається біоетика. Юдін і Тищенко, Ігнатьєв, Іванюшкін, Силуянова,
Коротких є авторами деяких праць, присвячених цій темі.
Філософські аспекти. В даний час дисципліна, що вивчає моральну сторону
взаємовідносин сучасної медицини і людини, охоплює численні проблеми. Завдяки
біоетики поглиблюється і кардинально розширюється розуміння індивіда в його
етичних і природно-біологічних аспектах. Питання, що розглядаються цим вченням,
перебувають на межі двох наук. Це антропологія і біологія. В якості ключового
моменту даної науки виступають моменти пошуку істинної сутності людини.
Останнім часом
все більш активно відбувається процес формування біоетичного світогляду
суспільства. Цьому сприяють дві причини - глобальна і локальна. Перша з них
пов'язана з ймовірністю небезпечних наслідків науково-технічного прогресу в
медицині та біології, які супроводжуються постійним появою нових проблемних
ситуацій морально-етичного характеру. Дана ситуація певною мірою зачіпає
інтереси всього людського суспільства. Динамічність зазначеного процесу
постійно зростає. Це відбувається у зв'язку з наростаючою демократизацією
суспільних відносин. При цьому одним з основних вважається право людини на
життя, на здоров'я, на смерть і на отримання інформації.
Друга причина
розвитку біоетики, локальна, визначена специфічним характером розвитку даної
науки. Тут свій вплив надає гуманізація життя всього суспільства і окремої
людини, процес, що викликає трансформацію медичної та традиційної етики,
технологізація медицини і т.д. Всі ці фактори впливають на розвиток біоетики як
в позитивному, так і в негативному плані.
На
сьогоднішній день в нашій країні немає однозначного ставлення до актуалізації
даної дисципліни. Однак навіть той, хто усвідомлює гуманістичне значення
біоетичних проблем, визнає почався процес формування відповідного світогляду.
Іноді подібне сприймається як образ життя, нав'язаний нам Заходом. При цьому
вважається, що даний процес здатний підірвати традиції і засади нашого
суспільства.
Існує і зовсім
протилежну думку. Деякі вважають, що біоетика в Росії просто не приживеться, а
відповідне цим вченням світогляд навряд чи сформується. Пояснюється все тим, що
в нашій країні інші культурні, релігійні та соціальні традиції, інший
менталітет і психологія.
Однак процес
формування біоетичного світогляду йде. Він вимагає філософського осмислення
деяких традиційних проблем. Серед них визначення сутності людини, його життя і
смерті, лікування і одужання, хвороби і здоров'я і т.д.
Біомедицина в даний час розвивається неймовірно швидкими темпами. Її суперечливі багато в чому успіхи викликають у деяких людей бажання якимось чином впорядкувати досягнення медицини і біології, розставивши їх за ступенем ризику. Це дозволить суспільству бути максимально готовим до всіх можливих для нього наслідків.
2. Зробити короткий конспект уроку.
06.04.2021 р.
ТЕМА:
Трансплантація тканин та органів у людини, її
перспективи
1.Вимконайте тест час виконання 15 хвилин:
https://vseosvita.ua/test/start/nrj668
2. Опрацювати параграф 55.
3. Перегляньте відео:
4. Випишіть визначення поняття трансплантація, трансплантологія,
імплантація, експлантація.
5. Випишіть види трансплантації та основні напрями
трансплантології.
6. Виконайте
завдання:
05.04.2021 р.
ТЕМА: Особливості процесів регенерації організму людини
1.Виконайте тест час виконання 15 хвилин:
https://vseosvita.ua/test/start/dmm678
2. Опрацювати параграф 54.
3. Перегляньте відео:
4. Випишіть визначення поняття регенерація, фізіологічна регенерація, реперативна регенерація.
5. Випишіть перелік чинників які впливають на процеси регенерації
в організмі людини.
6. Виконайте завдання:
01.04.2021 р.
ТЕМА: Репродукція як механізм забезпечення
безперервності існування видів
1.Опрацювати параграф 53
2. Перегляньте відео:
3. Виконайте завдання з картки:
30.03.2021 р.
ТЕМА: Проєкт: створення буклету, постеру,
презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо.
Теми:
1. Скринінг-програми для новонароджених.
2.
Генотерапія та її перспективи.
Вам потрібно на 1-2 листках формату А4 намалювати,
написати, розробити буклет, постер чи скрайб
на одну з 2 поданих вище тем.
Можна створити це у вигляді презентації або бук-трейлеру
Буклет (англ. booklet "книжечка") - видання у вигляді одного аркуша
друкованого або писаного матеріалу, сфальцьованого будь-яким способом в два або
більше згинів. Традиційно буклети виготовляються на папері з аркуша формату А4.
Постер (англ. poster — «Афіша, оголошення, плакат»): Постер — теж, що і плакат —
листове видання, що використовується для агітаційних, інструктивно-методичних,
рекламних, декоративних цілей.
Буктрейлер (англ. booktrailer)-це короткий відеоролик, що розповідає в довільній художній формі про одну з тем.
Скрайб - малюнок у вигляді схеми який пояснює певне явище, подію, характеризує обєкт
29.03.2021 р.
ТЕМА: Медико-генетичне консультування та його організація
1. 1. Опрацювати
матеріал поданий за посиланнями:
https://studopedia.com.ua/1_284153_zavdannya-i-etapi-mediko-genetichnogo-konsultuvannya.html
https://stud.com.ua/27507/meditsina/organizatsiya_mediko_genetichnogo_konsultuvannya
2. 2. Перегляньте
відео:
1. 3.Д/З: Зробіть
короткий конспект уроку.
21.01.2021 р.
Тема. Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини
1.Виконайте
тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/fzh910
2.Перегляньте
відео:
3.Опрацюйте параграф 37
1. 4.Випишіть в зошит визначення понять «молекулярна
генетика», «молекулярно-генетичні методи», «секвенування генів», «полімеразна
ланцюгова реакція», «генетичні маркери»
5. Виконайте авдання з
картки:
19.01.2021
р.
Тема. Розв’язування
типових генетичних задач на моногібридне та дигібридне схрещування
1.Перегляньте відео:
2.Розв’яжіть
задачі.
3. Д/З Повторити закони Менделя та генетичну термінологію і
символіку
18.01.2021
р.
Тема. Гібридологічний аналіз: основні типи
схрещувань та їхні наслідки. Дигібридне схрещування
1. Перегляньте відео:
4. Розв’яжіть задачі.
5. Д/З доопрацювати конспект. Повторити закони Менделя та генетичну термінологію і символіку
14.01.2021
р.
Тема. Гібридологічний аналіз: основні типи
схрещувань та їхні наслідки. Моногібридне схрещування
1. Опрацювати параграф 36.
2. Випишіть в зошит визначення понятя «гібридологічний аналіз»,
«схрещування», «моногібридне схрещування»
3. Пригадайте перші 2
закони Менделя та розв’яжіть задачі.
4. Д/З доопрацювати параграф 36 (подані сторінки).
Повторити закони Менделя та генетичну термінологію і
символіку
Виконати завдання з карток
12.01.2021 р.
Тема. Закономірності спадковості
1. Опрацювати параграф 34.
2. Випишіть в зошит визначення понятя «гібридологічний
метод»
3. Перегляньте відео:
4. Ознайомтеся з законами Менделя.
5. Ознайомтеся з алгоритмом розв'язку задач з генетики
6. Д/З доопрацювати параграф 34.Вивчити закони Менделя
Виконати завдання з карток за поданим зразком
11.01.2021 р.
Тема.
Основні поняття генетики
1. 1. Опрацювати
параграф 33.
2. 2. Випишіть
в зошит визначення понять «генетика»,
«ген», «структурні гени», «регуляторні гени», «рецесивна ознака», «домінантна ознака», «алелі»,
«генотип», «фенотип», «генофонд», «гомозигота», «гетерозигота», «зигота»,
«гамета», «геном», «спадковість», «мінливість».
1. 3. Ознайомтеся
з історією розвитку генетики.
1. 4.. Д/З доопрацювати параграф 33.
5. Вивчити виписану термінологію та символіку.
6. Виконати завдання «Самостійна робота з символікою»






































Немає коментарів:
Дописати коментар