Географія 6 клас

2020-2021 навчальний рік

12.05.2021 р.  

ТЕМА: Природні зони Землі, їх особливості 

1.  Пройдіть тестування перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7494030

2. Опрацювати параграф 58

Параграф 60 за старим підручником

3. Перегляньте відео:

4.Зробіть короткий конспект уроку.

05.05.2021 р.  

ТЕМА: Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості 

1.  Пройдіть тестування перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8520694

2.  Опрацювати параграф 57

Параграф 59 за старим підручником

3. Перегляньте відео:

4.Виписати в зошит визначення поняття географічна оболонка.

5.Запишіть до зошита межі географічної оболонки.

28.04.2021 р.  

ТЕМА: Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи 

1.  Опрацювати параграф 56

Параграф 60 за старим підручником

2. Перегляньте відео:

3. Виписати в зошит визначення поняття природний комплекс. Зробіть короткий конспект уроку.

26.04.2021 р.  

ТЕМА: Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану 

1.     Пройдіть тестування перейшовши за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/qtg804

2. Опрацювати параграф 56              

3. Перегляньте відео:     

4. Зробіть короткий конспект уроку.

21.04.2021 р.  

ТЕМА: Властивості  ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів 

1.Пройдіть тестування перейшовши за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/fsn755

2. Опрацювати параграф 56

3. Перегляньте відео:

4.Зробіть короткий конспект уроку.

19.04.2021 р.  

ТЕМА: Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі 

1.Опрацювати параграф 55               

2. Перегляньте відео:     

3. Що означає  поняття «біосфера» (визначення запишіть у зошит).

4. Використовуючи малюнок, визначте у яких оболонках і на якій висоті, або глибині проходять межі біосфери (малюнок "Межі географічної оболонки" додається).

5. Який прошарок називають «плівкою життя»? Де він знаходиться?

6. Користуючись поданим нижче малюнком, поміркуйте як пов’язані організми з оболонками Землі. Наведіть конкретні приклади взаємозв’язків між:
а) організмами і літосферою

б) організмами і атмосферою

в) організмами і гідросферою



 14.04.2021 р.  

ТЕМА: Узагальнення. Гідросфера. Контрольна робота 

1.     Виконайте  контрольну роботу перейшовши за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/gwr665

 12.04.2021 р.  

ТЕМА: Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу

1.Опрацювати параграф 54               

2. Перегляньте відео:     

3.Зробіть конспект уроку.

4. Повторити до контрольної роботи параграфи 43-54

07.04.2021 р.  

ТЕМА: Практична робота № 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер 

1.     Виконайте практичну  роботу перейшовши за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/mmg280  

05.04.2021 р.  

ТЕМА: Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води

1.  Пройдіть тестування, тест діє до 19:00, час на проходження 15 хвилин

https://vseosvita.ua/test/start/fdg252

2.Опрацювати параграф 53

3. Перегляньте відео:

 


    

4.Виписати в зошит визначення  поняття «підземні води»,  «грунтові води», «верховодка», «міжпластові води», «артезіанські води», «термальні води», «мінеральні води».

5.Замалювати схему залягання підземних вод с.191 малюнок 170  в зошит

31.03.2021 р. 

ТЕМА: Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків.  Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти

1.Опрацювати параграф 52

2.Випишіть в зошит визначення понять «Льодовик», «снігова лінія», «айсберг», «багаторічна мерзлота».

3. Заповнити таблицю користуючись параграфом 52

4. Перегляньте відео:




29.03.2021 р. 

ТЕМА: Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали

1.     1.Опрацювати параграфи 50 с. 181-182, параграф 51

2.     2.Перегляньте відео:




 

3. Випишіть у зошити і запам’ятайте визначення понять «водосховище», «ставок», «канали» ,«болото» ( запишіть у зошит). Заповніть таблицю (таблиця додається) 

Типи боліт

Розташування

Живлення

Органічний світ

 

 

 

 

3.     4. Перегляньте цікаві відео про болота ( за бажанням, але це цікаво)





5.Розкрийте значення водосховищ, каналів, ставків. Запишіть у вигляді таблиці (таблиця додається).

Значення каналів

Значення водосховищ

Значення ставків

 

 

 

 20.01.2021 р.                          

Тема. Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни  у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску

1.                 Опрацювати параграф 34.

2.                 Перегляньте відео:






3.             Випишіть з підручника в зошит визначення поняття «атмосферний тиск», «барометр», «ізобара».

4.                 Д\З допрацювати параграф 34.

18.01.2021 р.                          

Тема. Кліматична карта.  Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря

1.       Опрацювати параграф 33.

2. Перегляньте відео:

3.        Д\З допрацювати параграф 33.

13.01.2021 р.                          

Тема. Добовий і річний хід температури повітря, причини його  коливання

1.     Опрацювати параграфи 31-32.

2.  Перегляньте відео:

3.     Випишіть в зошит визначення поняття «ізотерма»

4.  Д/З опрацювати параграфи 31-32.

5.  Розв’яжіть задачу спочатку переписавши зразок, а потім розв’яжіть задачу з картки

Задача 2


11.01.2021 р.                         

Тема. Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері

1.       Опрацювати параграф 31.

2.  Перегляньте відео:


3.  Випишіть в зошит визначення поняття «атмосфера» с.109

4.  Випишіть відсотковий газовий склад атмосферного повітря мал.84 с.109

5.  Розгляньте схему парникового ефекту с.111

6.  Д/З доопрацювати параграф 31

7. Дайте відповіді на запитання:

1.  Від ультрафіолетової радіації живі організми оберігає

2.  Найбільша частка атмосферного повітря припадає на газ...  

3.  Нижній шар атмосфери називають...

4.   Озоновий шар знаходиться в...

5.   Найпотужнішим шар тропосфера є на...  

6.  У тропосфері температура з висотою... 

25.11.2020 р.

Тема. Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення

 

1.     Опрацювати параграф 20

2.     Виписати в зошит визначення поняття «літосферна плита»

3.     Перегляньте відео:



07.10.2020 р.

Тема. Масштаб та його види

1.                Опрацюйте параграф  11.

2.                Перегляньте відео:


3.     Виконайте практичні завдання.

Задача 1. Переведіть числовий масштаб 1: 5000 в іменований.

Задача  2. Переведіть  іменований  масштаб  «в  1  см  250  м»  у  числовий.

Задача 3. Переведіть числовий масштаб в іменований.

а) 1 : 200 000.

б) 1 : 500.

в) 1 : 1 000 000.

г) 1 : 1000

Задача 4. Переведіть іменований масштаб у числовий.

а) В 1 см 200 м.

б) В 1 см 1 км.

в) В 1 см 5 м.

г) В 1 см 80 км.

2019-2020 навчальний рік
18.05.2020 р. 

Тема.  Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота.  Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу Практична робота № 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частинах світу та їх столиць

1. Опрацювати параграфи 60-62 .
2. Виписати в зошит визначення  понять чисельність населення, розміщення населення, густота населення, людська раса.      
3.Скласти схему:
- види рас людини;
4. Виписати площі та столиці країн сусідів України. Позначити їх на контурній карті.

5. Перегляньте відео:





15.05.2020 р. 


Тема. Контрольна робота «Біосфера та ґрунти. Природні комплекси»

1. Виконати контрольну роботу.

І варіант виконують
Гарбузова Л.
Нікітін М.


ІІ варіант виконують
Галіцький В.
Солдатенко Д.


08.05.2020 р.  

Тема. Природні зони Землі, їх особливості

1. Опрацювати параграф 58.

2. Виписати в зошит визначення поняття природна зона, вертикальна поясність, географічний пояс.

3.Перегляньте відео:


4. За текстом підручника, переглянутою презентацією, складіть таблицю.

Природна зона
Характерні для неї
Грунти
Рослини
Тварини





5. Прочитайте описи краєвидів у творах видатних митців світу, визначте які природні зони вони описали у своїх творах?
1. «...Це було воістину чарівне царство! Таку пишноту може змалювати лише найпалкіша фантазія. Густе гілляччя спліталося в нас над головою, утворюючи природне зелене склепіння, а крізь цей живий тунель струменіла прозоро-зелена річка. Прекрасна сама по собі, вона видавалася ще чудовішою від тих вигадливих виблисків, які скидали на неї пом'якшені зеленню яскраві промені сонця. Чиста, мов кришталь, нерухома, як дзеркало, зеленіюча біля берегів, як айсберг, водна гладінь виблискувала крізь різьблену арку листя, затягаючись брижами під ударами наших весел. Це був шлях, гідний країни чудес, до якої він вів...» (А. КонанДойл. «Незвіданий світ»
2. «Степ дедалі гарнішав. Тоді весь південь, увесь той простір, що обіймає нинішню Україну, аж до Чорного моря був зеленою, незайманою пусткою. Ніколи плуг не торкався цих безмежних хвиль дикого різнотрав'я. Хіба що коні їх толочили, які ховалися тут, як у лісі. Нічого в природі не могло бути кращого. Вся поверхня землі здавалася зелено-золотим океаном, по якому розбризкали мільйони всіляких квіток. Крізь тонкі, високі стебла трави прозирали блакитні, сині й лілові волошки; жовтий дрок вихоплювався догори своєю пірамідальною верхівкою; біла кашка рябіла на поверхні своїми шапочками, схожими на парасольки; завіяний бозна-звідки пшеничний колосок наливався в тій трав'яній гущині. При самісінькій землі шугали, витягнувши свої шиї, куріпки. Повітря тремтіло тисячами різних пташиних щебетів. У небі нерухомо зависали цілі хмари яструбів, які, розгорнувши крила, гострили свій зір на трави. Крик зграї диких гусей, що повагом пролітала стороною, відлунював у бозна-якому далекому озері. Із трав здіймалася рівними пружними помахами крил чайка і розкішно купалася в синіх хвилях повітря…» (М. В. Гоголь. «Тарас Бульба»).
3. «Зелено- брунатний, високий по коліна  мох  буяв,  ніколи  не  тиканий,  лагідними хвилями у мокрявій землі пралісу. З нього не надто густо  виринали  сосни,  котрих  вік  можна  було вгадати, але красу й об’єм їх годі було змалювати .  Тут і там з лісів по верхах підносяться смереки під небосхил і, неначе переткані місячним сяйвом, тонуть, розходяться в нім... Над ялицями лютувала буря, і трясла ними, і гнула їх, і робила їх тим кріпшими. Тим гордіше здіймали вони на другий ранок свої вершки й купали їх у золотому сонячному промінні. За все те вони мали право здійматись аж до хмари й бути гордими Особливо ж вражала одна група беріз очі всіх прохожих...» ( О. Кобилянська).
04.05.2020 р.  

Тема. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості

1.Опрацювати параграф 57 с.212-213.

2. Виписати в зошит визначення поняття географічна оболонка.

3. Заповніть пропуски:

Верхня межа географічної оболонки знаходиться в …, на висоті … км, а нижня – в … на глибині … км.  Оболонку … включає повністю. Отже, товщина географічної оболонки складає приблизно … км. 


4. Перегляньте відео:



5. Користуючись переглянутим відео, запишіть у зошит властивості географічної оболонки:
а)                                        
б)                                  
в) 

6.За текстом підручника та переглянутим відео, заповніть таблицю: 
Закономірності географічної оболонки
1) Закономірність (1., 2., 3.)
2) У чому виявляється
3) Чим обумовлена

7. Виконайте самостійну роботу
Доповніть речення.
1) Найбільший природний комплекс Землі це –… .
2) Географічна оболонка охоплює нижню частину … , верхню частину …  і всю …
3) Географічна оболонка завтовшки … км .
4) Їй властива ціла низка закономірностей. Це – … , … , …  .
5) Цілісність забезпечують кругообіги … та … .
6) Періодичність і повторюваність явищ у часі це   – … .
7) Кожний природний комплекс створений із взаємопов’язаних природних компонентів: …, …, ….
8) Зміна одного з природних компонентів у природному комплексі спричиняє зміну …  … … .
9) Природні комплекси бувають …
10) Закономірна зміна природних комплексів від екватора до полюсів це – … … , а від підніжжя до вершин це – … … .



27.04.2020 р. 

Тема. Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи

1.Опрацювати параграф 57 с.211

2. Виписати в зошит визначення поняття природний комплекс.


3. Перегляньте відео:



4. Наведіть приклади різних за розмірами природних комплексів:
а) великі –
б) середні –
в) малі –

5. На прикладі природного комплексу «болото», або іншого, обраного вами, поясніть взаємозв’язки компонентів у цьому комплексі. Взаємозв’язок покажіть у вигляді логічного ланцюжка.
Наприклад для болота: рівнинний, дещо знижений рельєф      нежаркий надмірно вологий клімат…

6. Наведіть приклади комплексів своєї місцевості, змінених людиною.

24.04.2020 р. 

Тема. Властивості  ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану

1.Опрацювати параграф 56.

2.Випишіть у зошит визначення понять Грунт, материнська порода, родючість, грунтовий покрив.

3.Дайте відповіді на запитання в кінці параграфа.


4. Перегляньте відео:





17.04.2020 р.

Тема. Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі

1.         Опрацювати параграф 55

2.         Виписати в зошит визначення понять навколишнє середовище, середовище життя, природна екосистема, біосфера

3.         Дати відповіді на запитання в кінці параграфа усно.


4.         Переглянути відео-презентацію:


13.04.2020 р. 

Тема. Узагальнення знань з теми: «Гідросфера»

1.  Розподіліть річки за материками:

Євразія
Африка
Північна Америка
Південна Америка
Австралія











Амазонка, Єннісей, Ніл, Парана, Миссісіпі, Об, Хуанхе, Колорадо, Муррей, Ганг, Дунай, Нігер, Конго, Лена, Замбезі, Оріноко, Дарлінг, Макензі, Амур, Дніпро, Янцзи, Куперс-крік, Оранжева, Міссурі, Мараньон, Тибр, Сена.

2. З’єднайте річку та її притоку:


Річка
Притока
1
Миссісіпі
А
Іртиш
2
Єнісей
Б
Укаялі
3
Муррей
В
Дарлінг
4
Волга
Г
Ангара
5
Амазонка
Д
Міссурі
6
Об
Е
Кама

3.  Доповніть текст:

А) Водоспад Ігуасу розташований на річці Ігуасу притоці річки__________
Має максимальну висоту 82 м, ширина – 2700 м. Знаходиться на кордоні двох держав:___________ та ______________
Б) Водоспад Вікторія розташований на річці _____________. Має максимальну висоту 108 м, ширина – 1800 м. Знаходиться на кордоні двох держав:___________ та ______________
В) Ніагарський водоспад розташований на річці _____________. Має максимальну висоту 53 м, ширина – 792 м. Знаходиться на кордоні двох держав:___________ та ______________

Г) Водоспад Анхель розташований в басейні річки _____________  . Має максимальну висоту 979 м, ширина – 107 м. Знаходиться на території держави:___________.

4. Визначте назву озера за координатами:

30 пд. ш., 330 сх.д.

530 пн. ш., 1050 сх.д.

160 пд. ш., 680 зх.д.

480 пн. ш., 880 зх.д.

280 пд. ш., 1370 сх.д.

70 пд. ш., 300 сх.д.

610 пн. ш., 320 сх.д.


4. Визначте озера-рекордсмени:

    А) Найбільше за площею озеро світу-_______________
Б) Найбільше прісне озеро світу-_______________
В) Найбільше гірське озеро світу-_______________
Г) Найбільше за глибиною озеро світу-_______________
Д) Друге за глибиною озеро світу-_______________

Е) Найбільше озеро Європи-_______________

  5.Визначте озеро за контуром:





10.04.2020 р. 

Тема. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу

1.Опрацювати параграф 54


2.Переглянути відео:
Значення вод суходолу для природи і людини

Забруднення Світового океану


06.04. 2020 р.

Тема. Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води

1Опрацювати параграф 53

2.     Виписати в зошит визначення  поняття «підземні води»,  «грунтові води», «верховодка», «міжпластові води», «артезіанські води», «термальні води», «мінеральні води»

3.  Замалювати схему залягання підземних вод с.191 малюнок 170  в зошит

4. Переглянути відео:



03.04.2020 р.


Тема: Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків.  Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти

1.     Опрацювати параграф 52.

2. Виписати в зошит визначення понять «Льодовик», «снігова лінія», "айсберг», «багаторічна мерзлота».

3.     Заповнити таблицю користуючись параграфом 52

Покривні льодовики
Гірські льодовики
Як утворилися




Де розташовані





4.    Переглянути відео:
В Альпах зникають льодовики
Льодовик Періто-Морено в аргентинському національному парку Лос-Глосьярес

Презентація на тему: "Льодовики. Багаторічна мерзлота"




30.03.2020 р.


Тема: Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали

1. Опрацювати параграфи 50 с. 181-182, параграф 51
2. Переглятути відео:

20.03.2020 р.

Тема. Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі

1.     Опрацювати параграф 50 с.179-181

2.     Виписати в зошит визначення понять озеро

3.     Виписати класифікацію озер за типати походження улоговин

4.     Дати відповіді на запитання в кінці параграфа с.183 усно.

5.     Переглянути відео-презентацію:


16.03.2020 р. 


Тема. Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Живлення, режим і робота річок. Пороги і водоспади

1.     Опрацювати параграфи 48-49

2.     Виписати в зошит визначення понять річка, витік, гирло, річкова система, річковий басейн, вододіл, річкова долина, русло, заплава, тераса, живлення річки, повінь, паводок, режим річок, меандра, стариця, дельта

3.     Намалювати «Будову річкової долини», «Типи живлення річок»

4.     Дати відповіді на запитання в кінці параграфів с.176, 179 усно.

5.     Переглянути відео:





13.03.2020 р. 

Тема. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. Властивості вод Світового океану. Рухи води в Світовому океані. Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина

1.         Опрацювати параграфи 44-47

2.         Виписати в зошит визначення понять океан, акваторія, море, затока, острів, архіпелаг, айсберг, проміле, приплив, відплив

3.         Записати в зошит види морів

4.         Дати відповіді на запитання в кінці параграфів на с. 161, 164, 168, 172 усно.

5.         Переглянути відео:












Немає коментарів:

Дописати коментар