Природознавство 5 клас

2020-2021 навчальний рік

12.05.2021 р.  

ТЕМА: Охорона природи. Червона книга України 

1.Опрацювати параграф 47.                      

2. Перегляньте відео:

3.Випишіть визначення «Червона книга»

4.Зробіть короткий конспект уроку. 

05.05.2021 р.  

ТЕМА: Практичне заняття «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості» 

1.Виконайте тестування перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9487497

2. Повторити параграф 46.                        

3. Перегляньте відео ролик «Екологічна проблема людства»

4. Поміркуйте, чи в нашому селі є екологічні проблеми? Які? (а вони є!)

5. Перегляньте відео презентацію «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості| природознавство| 5 клас, дослідницький практикум» 

6.     Проведіть своє дослідження щодо екологічних проблем нашого села, спробуйте зробити фото та оформіть звіт. Якщо не маєте такої можливості оформіть звіт у вигляді твору – розповіді.

 7. Домашнє завдання.

Складіть розповідь на тему: «Як зробити нашу планету щасливою».

28.04.2021 р.  

ТЕМА: Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,     боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів)

1.Опрацювати параграф 46.                      

2. Перегляньте відео:





3. Виписати в зошит визначення поняття екологічні проблеми.

4.Зробити в зошиті схему «Джерела забруднення навколишнього середовища».

5. С.206 питання №5 виконати письмово в зошиті.

26.04.2021 р.  

ТЕМА: Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини 

1.     Перегляньте відео:

2.  Опрацюйте параграф 45

3. Дайте коротку  письмову  відповідь  на  питання:

а) наведи  приклади  впливу  людини  на  природу.

б) як  на  людину  впливає  жива  і  нежива  природа?

в) поясни,  як  ти  розумієш  вислів  «людина – частина  природи»?

21.04.2021 р.  

ТЕМА: Екскурсія (до зоопарку, живого куточка, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо) 

1.Здійсніть віртуальну подорож до зоопарку та Конотопського краєзнавчого музею переглянувши відео:


2. Опишіть свої враження від побаченого у вигляді есе 5-10 речень.

 19.04.2021 р.  

ТЕМА: Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»(презентаційний  етап)  

1.   Майже місяць тому ви посадили рослину (горох або квасолю). Зробіть фото рослини що виросла і надішліть мені разом з таблицею. Можна зробити звіт у формі презентації чи короткого слайд-ролика.

2.  Повторіть параграфи 33-44

14.04.2021 р.  

ТЕМА: Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості 

1. Опрацювати параграф 44

2. Перегляньте відео:


3.Виписати в зошит визначення понять «екосистема», «штучна екосистема», «культурна рослина».

4.Намалювати схему «Склад екосистеми» в зошит  на с.189 в підручнику

5.  Дайте відповіді на запитання.

- Які ви знаєте природні екосистеми?

- Чим відрізняється природні екосистеми від штучних?

- Навіщо створювати штучні екосистеми?

- Що таке сад?

- Що таке поле?

- Які ви знаєте культурні рослини?

- Навіщо доглядати за штучними екосистемами?

-Складіть схему таких екосистем:

■  ліс,

■  річка,

■  город чи сад твоєї родини.

12.04.2021 р.  

ТЕМА: Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.  Співіснування організмів. Угруповання організмів 

1.Виконайте тест час виконання 10 хвилин:

https://vseosvita.ua/test/start/djm826

2. Опрацювати параграф 43

3. Перегляньте відео:


4. Випишіть визначення поняття «угруповання», «харчовий ланцюг».

5. Запишіть приклад харчового ланцюга.

07.04.2021 р.  

ТЕМА: Ґрунтове середовище життя

1.     Виконайте тестову роботу:

https://vseosvita.ua/test/start/vrn197 

2. Опрацювати параграф 42

3. Перегляньте відео:



4. Зробіть короткий консперкт уроку.

05.04.2021 р.  

ТЕМА: Водне середовище життя

1.     Виконайте завдання:

2. Опрацювати параграф 41

3. Перегляньте відео:


4. Зробіть короткий конспект уроку.

5. Виконайте завдання:

31.03.2021 р.  

ТЕМА: Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.  Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя  до життя в кожному з них. Наземно-повітряне середовище

1.Опрацювати параграф 39

2. Перегляньте відео:


      3.  Дати відповіді на запитання в кінці параграфа.

4.  с.172 запитання №6 заповнити таблицю в зошиті.

29.03.2021 р.  

ТЕМА: Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»(організаційний етап)


Мета: з’ясувати умови, за яких вдома можна виростити найвищу бобову рослину (наприклад, горох, сою, квасолю). Для виконання проекту вам знадобляться: бобові рослини, ґрунт, ящики чи вазони, у яких вирощуватимете рослини. Тривалість проектної діяльності — кілька тижнів. 

Вам необхідно буде за допомогою експерименту перевірити вплив тепла, світла, води на вирощування найвищої бобової рослини. Для цього ви вирощуватимете рослини на різних ґрунтах, за різного освітлення, поливатимете різною кількістю води і будете проводити спостереження. Також потрібно буде виміряти та зафіксувати результати експерименту, умови, за яких рослини ростуть.

Хід роботи над проєктом

1. Підготуйте усе для роботи. 

2. Подумайте, які умови росту бобової рослини будете досліджувати, як фіксуватимете результати спостережень і вимірювань висоти рослин (за допомогою таблиць, фотографій тощо).

3. Виконання проекту

А) Беремо квасолю, змочуємо водичкою і замотуєте вологою ганчірочкою, поки почне проростати.

Б) Висаджуєте по 1 у стаканчики чи вазони з грунтом.

В) Створюєте різні умови:

- один стаканчик ставите на сонечку на підвіконні

- другий у темне тепле місце

- третій у холодне місце

- * можна у різний грунт ( за бажанням) залежно від кількості стаканчиків

Доглядаєте і поливаєте однаково.

4. Усі етапи проекту фотографуєте. Робите презентацію. Описуєте, що робили. 

5. Вимірюєте висоту рослини з моменту проростання (за своїм графіком, вказуючи дату) у різних стаканчиках і фіксуєте у таблицю спостережень (розміри таблиці залежно від досліджень). У кінці проекту таблицю фотографуєте і вміщуєте у презентацію)(таблиця додається).

6. Робите висновки: яка рослина виросла вищою? За яких умов вона росла? Що цьому сприяло? 

20.01.2021 р.                 

Тема. Способи зображення Землі

1.  Опрацювати параграф  27.

2.  Перегляньте відео:


3.  Випишіть у зошит визначення понять «географічна карта».

4.  Виконайте завдання за карткою



5.  Д/З доопрацювати параграф  27.

 

18.01.2021 р.                 

Тема. Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення

1.  Опрацювати параграф 26.

2.  Перегляньте відео:

3.  Випишіть у зошит визначення понять «місяць», «сонячне затемнення», «місячне затемнення».

4.  Виконайте завдання за карткою:

5.  Д/З доопрацювати параграф 26.

6.  Виконайте завдання з картки:

13.01.2021 р.               

Тема. Рухи Землі. Пори року. Практичне заняття «Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця»

1.  Опрацювати параграф 24-25.

2.  Перегляньте відео:

3.  Випишіть у зошит визначення понять «телурій», «полярий день», «полярна ніч».

4.  Випишіть та запам’ятайте дні весняного та осіннього рівнодення та зимового і літнього сонцестояння.

5.  Виконайте практичне заняття за карткою

6.  Д/З опрацювати параграф 24-25.

7. Виконайте завдання з картки:





11.01.2021 р.                

Тема. Внутрішня будова Землі


1. Опрацювати параграф 23

2. Перегляньте відео:

  3. Д/З доопрацювати параграф 23.

4. Схарактеризуйте внутрішню будову Землі. Підпишіть шари, позначені цифрами на малюнку. З’ясуйте особливості будови внутрішнніх шарів та заповніть таблицю:

25.11.2020 р. 

Тема. Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил

1.     Опрацювати параграф 16

2.     Виписати в зошит визначення понять «небесна сфера», «зеніт», «небесний екватор», «небесний меридіан» зі ст.73

«вісь світу» та «полюси світу» с.75

3.     Виконайте тест перейшовши за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2331526

для того щоб виконати тест вам потрібно вписати в відповідну графу свої ім’я та прізвище, виконати тест, в кінці нажати завершити тест. Результати я вам повідомлю в лс.

Тест виконати сьогодні до 19:00

07.10.2020 р.

Тема. Атоми й молекули.  Дифузія

1.                Опрацюйте параграф  8.

2.                Перегляньте відео:


1.                Виписати в зошит поняття «атом»,  «молекули», «дифузія»

2.                Замалювати малюнок 15 зі  с. 35  в зошит.













2019-2020 навчальний рік
18.05.2020 р. 

Тема. Навчальний проект «Смітити не можна, переробляти» (про «друге життя» побутових речей)


1. Опрацювати в підручнику с.216-217. Виконати проект. Зробити нову корисну річ зі старих речей.

15.05.2020 р. 

Тема. Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі

1.Опрацювати параграф 48.

2. Виписати в зошит визначення заповідник.

3.Виписати в зошит кількість заповідників, заказників, національних парків.


4. Перегляньте відео:



5. Які природоохоронні об’єкти є у вашій місцевості?Переглянути фото та виписати природоохоронні об’єкти Конотопського району.













6*. Користуючись  довідковими  джерелами,  опишіть  один із заповідників України.

08.05.2020 р.  

Тема. Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості»

1.Повторити параграф 47.

2. Виконати в зошиті практичну роботу.

Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості»

Мета: з’ясувати, які тварини,   рослини, гриби вашої місцевості  занесено до Червоної книги  України.

1.  Перегляньте презентаціі:


2. Виберіть  види  тварин, рослин, грибів вашої  місцевості. Запишіть про них інформацію  в зошиті за  планом:
1.    Назва.
2. Ступінь   вразливості  (зниклі, зникаючі, вразливі, рідкісні, невизначені,  недостатньо  відомі,  відновлені).
3. Наукове  значення.
4. Умови  життя   (для  тварин) і місце зростання  (для рослин).

04.05.2020 р. 

Тема. Охорона природи. Червона книга України

1.Опрацювати параграф 47.

2. Виписати в зошит визначення поняття червона книга.


3. Дайте відповіді на запитання письмово в зошит:


4. Перегляньте відео:



27.04.2020 р. 

Тема. Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,     боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). Практичне заняття «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості»

1.Опрацювати параграф 46.

2. Виписати в зошит визначення поняття екологічні проблеми.

3.Зробити в зошиті схему «Джерела забруднення навколишнього середовища».

4. С.206 питання №5 виконати письмово в зошиті.


5. Перегляньте відео:











24.04.2020 р. 

Тема. Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини

1.Опрацювати параграф 45.

2.Дайте відповіді на запитання в кінці параграфа 45.

3.С.201 питання №4 виконати письмово в зошиті.


4. Перегляньте відео:




17.04.2020 р. 

Тема. Екскурсія (до зоопарку, живого куточка, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо)


1.Здійсніть віртуальну подорож до зоопарку та Конотопського краєзнавчого музею переглянувши відео. 
Прогулянка по зоопарку
Конотопський раєзнавчий музей


2. Опишіть свої враження від побаченого у вигляді есе 5-10 речень.

13.04.2020 р. 

Тема. Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»(презентаційний  етап)

1.  Майже місяць тому ви посадили рослину (горох або квасолю). Зробіть фото рослини що виросла і надішліть мені.

2.  Повторіть параграфи 33-44

10.04.2020 р. 

ТЕМА. Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості

1.Опрацювати параграф 44

2.Виписати в зошит визначення понять «екосистема», «штучна екосистема», «культурна рослина».

3.Намалювати схему «Склад екосистеми» в зошит  на с.189 в підручнику


4. Переглянути відео:

Структура екосистеми

Екосистеми
06.04.2020 р.

Тема. Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.  Співіснування організмів. Угруповання організмів

1.Опрацювати параграф 43

2. Переглянути відео:

Типи взаємовідносин між організмами

Співіснування організмів

03.04.2020 р.
 Тема. Ґрунтове середовище життя

1.Опрацювати параграф 42

2. Переглянути відео:
Ґрунтове середовище та його механізми.

ТОП 10 істот що живуть під землею


30. 03. 2020 р. 

Тема: Водне середовище життя 

1. Перегляньте відео:



2. Прочитайте параграф 41, дайте відповіді на запитання


1. Назвіть особливості водного середовища життя.

2. Наведіть приклади мешканців водного середовища.

3. Наведіть приклади відомих вам пристосувань рослин до життя у водному середовищі.

4. Як тварини пристосувалися до життя у водному середовищі?

5. На прикладі кількох рослин і тварин своєї місцевості дослідіть та запишіть у робочому зошиті їх пристосування до життя у водному середовищі. Це завдання можете виконати, обравши для спостереження мешканців акваріума.

20.03.2020 р.

Тема. Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.  Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. Наземно-повітряне середовище

1.Опрацювати параграф 39


2.Переглянути відео:


3.Дати відповіді на запитання в кінці параграфа.

4. с.172 запитання №6 заповнити таблицю в зошиті

16.03.2020 р.

Тема. Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»(організаційний етап)

1.               Повторити параграф 38

2.               Посадити у пластиковий стакан з землею зерно гороху  або квасолі.

13.03.2020 р.


Тема. Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми  чинників неживої природи

1.               Опрацювати параграф 38

2.               Дати відповіді на питання в кінці параграфу усно.

3.               Переглянути відео:

Відео до уроку природознавства 5 клас. Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища

Вплив на організми  чинників неживої природи

Немає коментарів:

Дописати коментар