Хімія 9 клас

2020-2021 навчальний рік

11.05.2021 р.  

ТЕМА: Узагальнення  та систематизація знань з теми: «Органічні сполуки» 

1.  Дайте відповіді на запитання «так» чи «ні».

1.Теорію хімічної будови органічних сполук розробив Д.І. Менделєєв

2.   Ізомери – речовини з однаковим якісним і кількісним складом, але  різною будовою і різними властивостями.

3.   Ізомерія -  це явище існування гомологів.

4.            Властивості речовин залежать не тільки від якісного і кількісного складу, а й від хімічної будови молекул.

5. Гомологи – це речовини подібні за будовою і властивостями, але відрізняються  за одну або декілька груп   -СН2

6.    В органічних сполуках Карбон може  бути дво – і чотиривалентним

7.  Органічні сполуки до складу яких входить функціональна група –ОН  називаються спиртами.

8.            Алкан  з формулою С5Н12 називається октан

9. Органічні речовини до складу яких входить аміногрупа називають нітросполуками.

10. Структурні рівні організації органічних речовин  - це  молекулярний та полімерний

2. Дайте назви речовини за систематичною номенклатурою:

а) C2H5OH;

б) C17H33COOH;

в) C6H12O6;

г) C2H5Cl;

д) C2H2Cl2;

е) [—CH2—CH2— ]n;

є) H2N—CH2—COOH.

3. Повторити параграфи 22-39. Підготуватися до контрольної роботи


05.05.2021 р.  

ТЕМА: Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач та з органічної хімії 

1.Виконайте завдання:

1.1. Яка речовина є якісним реактивом на більшість органічних речовин?

1.2.  Що потрібно зробити з розчинами глюкози і гліцерилу, адже вони дають однакову реакцію як багатоатомні спирти?

1.3.         Який колір має розчин білку з купрум (ІІ) гідроксидом?

1.4.Яка властивість відрізняє оцтову кислоту від решти органічних речовин?

1.5.У трьох пронумерованих пробірка міститься розчини: глюкози, оцтової кислоти, гліцеролу. Запропонуйте план визначення даних речовин

28.04.2021 р.  

ТЕМА: Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів 

1.Опрацювати параграф 39 с. 228-229

2. Перегляньте відео:



 3.Зробіть короткий конспект уроку.

4. Виконайте проєкт:

Навчальний проєкт «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону)»

27.04.2021 р.  

ТЕМА: Практична  робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах 

Мета: освоїти основні методи виявлення органічних сполук у харчових продуктах та ознайомитися з основним призначенням їхнього використання.

Реактиви та обладнання (поруч із назвами речовин запишіть відповідні формули): розчини натрій гідроксиду NaOH купрум(ІІ) сульфату CuSO4, глюкози C6H12O6, сахарози C12H22O11, лакмусу, йодна настоянка, відвар рису, кондитерський виріб (із умістом у ньому гліцеролу, наприклад, жувальна гумка, де гліцерол використовують як замінник цукру, солодкі газовані напої, тістечка, де гліцерол (харчова добавка Е442) використовують як стабілізатор або інші харчові продукти з цією харчовою добавкою), розсіл сквашених (маринованих) огірків, штатив із пробірками, нагрівний прилад, пробіркотримач.

Хід роботи

  1. Перегляньте відео та виконайте практичну роботу:










    21.04.2021 р



ТЕМА: Значення природних і синтетичних органічних сполук 

1.Опрацювати параграф 39

2. Перегляньте відео:

 3.Зробіть короткий конспект уроку.

4. Виконайте проєкт:

Навчальний проєкт

13. Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування.

15. Дослідження хімічного складу їжі.

16.  Хімічний склад жувальних гумок.

20.04.2021 р. 

ТЕМА: Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків 

1.Опрацювати параграф 38

2. Перегляньте відео:


3.Зробіть конспект уроку. Випишіть визначення понять в  зошит: амінокислоти, білки, протеїни, протеїди, денатурація  білків.

4.     Запишіть структури білків.

3.     Д/з. Виконайте номери 475-477 письмово.

07.04.2021 р.  

ТЕМА: Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти 

1.Опрацювати параграф 38 с.218

2. Перегляньте відео:

3.Зробіть короткий конспект уроку

13.04.2021 р.  

ТЕМА: Узагальнення та систематизація  знань з теми «Оксигеновмісні   органічні сполуки» 

1.     Виконайте самостійну роботу

1. У процесі додавання водного розчину невідомої органічної речовини до свіжеотриманого купрум(II) гідроксиду одержано розчин блакитного кольору. Визначте цю органічну сполуку.

а) етанол;  

б) глюкоза;

в) сахароза;

г) фруктоза.

2. Вкажіть метал, який заміщує Гідроген у гідроксогрупі спиртів:

 а) Cu;

б) Ag;

в) Na;

г) Hg.                                                                           

3. Полісахаридами є: 1) крохмаль; 2) сахароза; 3) глюкоза; 4) целюлоза; 5) рибоза.

 а) 1 і 2;

 б) 2 і 5;

 в) 3 і 5;

 г) 1 і 4.                                                           

4. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакції:

1. 2СН3СООН + СаСО3 →                                        

А. → Са(СН3СОО)2 + СО2 + Н2О;           

2. 2С3Н5(ОН)3 +  6Na →                                               

Б. → 6СO2 + 6H2O;                                    

3. С6Н12О+ 6О2   →                                                        

В. → С3Н5(ОН)3  + 3С17Н35СООН; 

4. С3Н5(О-СО-С17Н35)3 + 3H2O →                    

Г. →    СН3СООС3Н7 + Н2О;      

Д.  →  2С3Н5(ОNa)3 + 3Н2;          

5.                Вкажіть об’єм кисню, який витратиться, якщо в результаті повного згоряння метанолу виділився вуглекислий газ об’ємом 20 м3: а) 50 м3; б) 30 м3; в) 10 м3; г) 40 м3

07.04.2021 р.  

ТЕМА: Вуглеводи (крохмаль, целюлоза): молекулярні формули, фізичні властивості, поширення й утворення в природі, застосування, біологічна роль. Полімерна будова крохмалю й целюлози. Якісна реакція на крохмаль

1.     Виконайте тестові завдання:

https://vseosvita.ua/test/start/zzs517

2. Опрацювати параграф 37

3. Перегляньте відео:

4.Зробіть короткий конспект уроку.

 06.04.2021 р.  

ТЕМА: Вуглеводи (глюкоза, сахароза): молекулярні формули, фізичні властивості, поширення й утворення в природі, застосування, біологічна роль. Якісні реакції на глюкозу 

1. Опрацювати параграф 36

2. Перегляньте відео:

3.Зробіть короткий конспект уроку.

4.Виконайте завдання № 443,444, 453*

31.03.2021 р. 

ТЕМА: Мило, його склад, мийна дія.

1.Опрацювати параграф 34 с.192-194

2. Перегляньте відео:


2.  Випишіть у зошит поняття визначення  «мило», «омилення жирів»

3.  Запишіть мийну дію мила.

4.  Виконайте завдання № 420

30.03.2021 р. 

ТЕМА: Жири: склад, фізичні властивості, природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів

1.Опрацювати параграф 35

2. Перегляньте відео:

    

.                     3.  Випишіть у зошит поняття визначення  «жири».

4.  Запишіть загальні молекулярні та структурні формули жирів.

5.  Випишіть фізичні  властивості жирів та їх класифікацію.

6.  Виконайте завдання № 427, 431, 436*

20.01.2021 р.             

Тема. Реакція заміщення для метану.

1. Опрацювати параграф 25

2. Перегляньте відео:

3.     Випишіть з підручника в зошит фізичні та хімічні властивості метану.

4. Д/З доопрацювати параграф 25. Повторити  10 ГОМОЛОГІВ МЕТАНУ.

19.01.2021 р.            

Тема. Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули й назви. Фізичні властивості

1.     Опрацювати параграф 24

2. Перегляньте відео:


3.      Випишіть з підручника в зошит визначення поняття «гомологи», «насичені сполуки».

4.     Запишіть у зошит і ВИВЧІТЬ ЯК ТАБЛИЧКУ МНОЖЕННЯ

5.      Д/З доопрацювати параграф 24. ВИВЧІТЬ 10 ГОМОЛОГІВ МЕТАНУ

13.01.2021 р.                          

Тема. Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. Фізичні властивості

1. Опрацювати параграф 23.

2. Перегляньте відео:


3. Випишіть в зошит структурну, молекулярну та електронну формули метану, фізичні властивості  метану

5. Д/З доопрацювати параграф 23.

6. Виконайте завдання з картки в зошиті  письмово



12.01.2021 р.                           

Тема. Особливості органічних сполук (порівняно з  неорганічними). Елементи-органогени

1. Опрацювати параграф 22.

2. Перегляньте відео:


3. Випишіть в зошит визначення поняття «органічна хімія».

4. Створіть у зошиті схему класифікації органічних речовин

5. Д/З доопрацювати параграф 22.

6. Виконайте завдання з картки  в зошиті  письмово:




Немає коментарів:

Дописати коментар